KATEGORIER

HANDLA SÄKERT

Presentkort


LÄS VÅR BLOGG



Inspireras och få information och tips runt våra produkter och dess olika användningsområden!

KÖPGUIDE FÖR VINKYLAR

Vilken vinkyl eller vilket vinlagringsskåp är bäst för ditt behov?

VÅRA VARUMÄRKEN

Hemmakompaniet.se - Köpinformation

Köpinformation



Om Hemmakompaniet.se

Hemmakompaniet.se drivs av Lindström & Sondén AB med organisationsnummer 556762-7392. Vi har drivit onlineförsäljning sedan 2004 och driver flera andra sidor. Att vi har funnits sedan 2004 ser du som konsument en trygghet i att vi finns kvar och ger dig service när du skulle behöva detta i framtiden.



Order

För att köpa en produkt trycker ni på ”Köp” knappen som finns vid varje produkt. Du kommer då till kundvagnen där du kan välja att fortsätta handla genom att trycka på knappen "Lägg till fler produkter" eller fortsätta till kassan genom att trycka på knappen "FORTSÄTT". Du kan alltid se vad du har i din kundvagn genom att trycka på "KUNDVAGN" högst upp där du också kan komma direkt till kassan genom att trycka på "TILL KASSAN".




betalningsalternativ Betalningsalternativ

Betalningsansvar
Att klicka på "Skicka beställning" i vår kassa innebär att köpet slutförs och medför därmed ett betalningsansvar för ordern. Vid onlineorder skickas en automatisk orderbekräftelse ut via epost med information om beställningen. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och kommer i så fall att informera er om detta via epost.

Förskottsbetalning
Du kan välja att förskottsbetala dina produkter innan leverans. Vi skickar ut en orderbekräftelse via mail, där ni betalar till vårt bankgiro. Vi skickar din order så fort pengarna registrerats hos oss. Det brukar ta 2-3 bankdagar innan vi ser pengarna på vårt bankgiro. När ordern sedan skickats kommer du erhålla en faktura som bokföringsunderlag.

Kortbetalning
Vid kortbetalning reserveras ordersumman direkt på kortet vid lagd order. Beloppet dras från kortet inom 7 dagar från det att ordern har lagts. Om ni inte önskar att pengarna skall dras från ert konto före varan levereras ber vi er om att välja ett annat betalalternativ.

Trustly
Tillsammans med Trustly Group AB (Org.nr. 556754-8655) erbjuder vi direktbankbetalning där betalningen görs direkt från bankkonto till bankkonto via Trustly. Här kan du läsa mer om Trustlys villkor.

Swish
Swish är en kostnadsfri mobil betaltjänst. Du betalar ditt köp genom att logga in på din Swish-app och godkänna köpet med Mobilt BankID. Du får omedelbart en betalningsbekräftelse och pengarna dras från ditt anslutna konto.

Klarna
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

PayNow:Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras cirka två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Kreditprövning tas för att kunna ställa ut en 30 dagars faktura om direktdebitering inte går igenom.

PayLater:Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Ingen fakturaavgift tillkommer. Kreditprövning tas för att kunna ställa ut en kreditfaktura.

PayOverTime: Dela upp betalningen över önskad tid. Kreditprövning tas för att kunna ställa ut en kreditfaktura.

Du hittar mer info om Klarna och deras villkor här.




leveransinformation Leveransinformation

Om du handlar för över 1000 kr erbjuder vi FRI FRAKT. Handlar du för under 1000 kr är fraktkostnaden 49 kr*. Detta gäller alla ordrar som skickas inom Sverige. Större varor levereras direkt hem till er bostad i Sverige med DSV och mindre varor till ett uthämtningsställe med DHL. Notera att DSV inte har som standard att hjälpa dig bära in dina varor. De lämnar dem vid infarten eller nedersta våningen, således kommer de t.ex. inte "ner i källaren" eller "upp på högsta våningen i en bostadsrätt".

Det finns två olika sätt att få leverans på. Till en företagsadress levereras produkter från oss alltid dagen efter det att vi skickar dem (någon gång mellan 08.00-21.00). Till privatpersoner aviserar DSV några dagar innan leverans och ni bestämmer tillsammans en lämplig tid för utkörning. Oftast sker leverans inom ett 3-timmars intervall, exempelvis mellan 08.00-11.00. Lokala avvikelser kan förekomma och ibland kan det vara bestämda datum och tider som gäller för utkörning. Företagskunder kan också önska avisering från DSV, hör i sådant fall av er till oss på kundtjänst innan.

Leveranstiden är 2-5 dagar från mottagen order och godkänd betalning. För udda orter kan frakten ta längre tid.

Vid justering/ändring av leveransadress tar vi ut en avgift på 245 kronor.

OBS!Tänk på att kontrollera godset när det kommer! Synlig skada rapporteras direkt till chauffören och dold skada rapporteras inom 7 dagar efter mottagen sändning. Ta därför alltid emot godset själv så att det inte står och väntar för länge utan att kontrolleras. Fraktskador inlämnade senare än 7 dagar kan vi tyvärr inte göra något åt.

*Om du inte tar emot eller löser ut ditt paket inom 14 dagar tas en avgift för outlöst paket ut. Avgiften är följande:
Vinkylar & vinlagringsskåp - 900 kr
Övriga produkter - 200 kr




Ångra köp Ångrat köp

Vid köp av produkter från oss har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär i enkla ordalag att du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Varan behöver inte vara returnerad till oss inom de 14 dagarna, men du måste ha meddelat oss inom 14 dagar. Detta gör du lättast genom e-post. Återbetalningen av din inbetalda summa för vi över till dig snarast. Lagkravet är 30 dagar från det att vi har tagit emot varan, men detta sker givetvis fortare som standard.

För att få full återbetalning av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätt måste varan vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Är varan använd kommer ett värdeminskningsavdrag göras, vilket är den värdeminskning varan kan bedömas ha fått under användandet. Denna minskning bedöms i huvudsak utifrån vad varan kan säljas för som begagnad. Originalemballaget behöver också finnas, om detta inte längre finns görs det ett avdrag samt att det är upp till dig som kund att ordna ett nytt emballage för returen av din vara.

Vid utnyttjande av ångerrätt står du själv för returfrakten. Du får gärna kontakta oss för att på förhand få veta vad returfrakten för just din vara är. Det finns ett standardformulär för utövande av ångerrätten, vilket du som konsument kan ta del av på konsumentverkets hemsida. En direktlänk finns här: Ångerblankett.

Läs gärna mer om ångerrätt på konsumentverkets webbplats >




Garanti och reklamation Garanti och reklamation

Vid reklamationsärenden behöver vi få tillbaka varan i emballaget. På hemmakompaniet.se har du 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt från köpdatumet. Vid fraktskada eller fel på vara, kontakta oss på info@hemmakompaniet.se eller ring 010-10 19 283.

Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi hänvisar även till EU:s onlineplattform som ger alla konsumenter en ingång för prövning utanför domstol av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.




integritetspolicy Vår Integritetspolicy

Vår integritetspolicy är baserad på EUs förordning om datalagring, kallad GDPR. Hela deras publicering och mer info finns att läsa på deras hemsida

Lindström & Sondén AB, 556762-7392, Havsbadsvägen 1, 262 63 Ängelholm, är ägaren av data som insamlats från denna site. Denna integritetspolicy reglerar hur vi hanterar den insamlade datan.

1. Varför lagrar vi data och hur använder vi den?
Lindström & Sondén AB samlar in användardata för att kunna erbjuda en bra köpupplevelse. Vi samlar in data i tre syften:

A. För att kunna slutföra köp
B. Genom den kundkontakt som uppkommer när kunder kontaktar oss
C. Genom vårt lojalitetsprogram

Datan kan innefatta ditt namn, leverans- och fakturaadress, emailadress, teleonnummer och specifika detaljer kring ditt köp eller ärende. Vänligen se Bilaga 1 för detaljerad information om datan vi lagrar. Utöver datalagring mottar vi automatiskt din IP-adress när du besöker våra siter; detta för att lära oss mer om tekniska delar såsom browsers och operativsystem. Detta är inte kopplat till någon personlig information.

Våra webbsiter använder cookies för att de ska bli funktionella.

2. På vilka grunder lagrar ni data? EU har satt upp ett antal grunder som betraktas som lagliga för att lagra data, såsom information som behövs för att kunna slutföra ett kontrakt eller samtycke. Se bilaga 1 för en specifikation av vilken grund vi baserar vår datainsamling på.

3. Hur får ni mitt samtycke? När en order läggs så sparas datan med stöd av kontraktsmässiga grunder för att kunna göra ett köpeavtal. När du delar med dig av personlig data genom att ta del av vårt lojalitetsprogram eller kontakt med vår kundtjänst så förutsätter vi ditt samtycke till datalagring utefter villkoren i denna skrivelse. Vi lagrar datan endast för det specifika fallet.

4. Hur tar jag tillbaka mitt samtycke? Om du efter att du har tagit del av vårt lojalitetsprogram eller haft kundkontakt med oss ångrar dig, kan du när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss på följande sätt: info@lsbolagen.se eller LSbolagen, Havsbadsvägen 1, Ängelholm, 262 63 SWEDEN.
Detsamma gäller för önskemål om att flytta datan till andra företag.

5. Säkerhet Vi följer marknadens best-practice för att säkerställa vi skyddar din personliga data på bästa möjliga vis. Huvudsyftet är att hindra att datan förloras, blev felanvänd, ändrad eller förstörs.

Personlig data delas inte med tredje part, förutom
• Till myndigheter vid misstanke om brott. Vi måste dela med oss av data vid misstanke om att brott föreligger
• Godkända partners som behöver specifik information for att kunna slutföra ett köp. Detta innefattar:
o Logistikpartners för leverans av vara
o Betalpartners för att ta betalt för din order
o IT-partners som vi behöver för att driva vår verksamhet, t.ex. hosting partners och customer service –mjukvara

6. Förändringar i vår intrigitetspolicy Alla ändringar I vår privacy policy kommer att bli publicerad på vår site. Om det är brådskande och kritiska förändringar kan de även komma att skickas ut via email.


Hantering och godkännande av omdömen

Produktomdömen fyller en viktig funktion i köpprocessen. För oss är det viktigt med transperans och därför visar vi endast omdömen som lämnats av kunder som handlat en produkt av oss.

Samtliga omdömen på våra produkter kommer från kunder som köpt sin vara hos oss. Vi verifierar kunder med hjälp av mejladressen som anges både vid orderläggning och lämnande av recension. Våra omdömen administreras manuellt internt och kan därför publiceras med viss fördröjning.




Pricerunner Köpskydd

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem skulle uppstå. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom 60 minuter registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag!

Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för trasig vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig personligen. Ersättning lämnas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för att ta del av kompletta användarvillkor och regler samt lista på kategorier som ej omfattas.

Ja tack, jag vill få gratis Köpgaranti genom att bli medlem på PriceRunner!




KONTAKT

Mån-Fre 09:00-17:00

010 - 10 19 283

info@hemmakompaniet.se


HUMIDOREXPERTERNA!

Vad bör du tänka på inför köpet av din humidor?
Vi hjälper dig!

Läs mer


BETALNING